MENU
DUSZEK
FORUM
LINKI

GHOST MASTER
RECENZJA
GALERIA
O GIERCE
DOWNLOADS
LOKACJE
DUCHY
SOLUCJA
METODY

GHOST MASTER II
O GIERCE

    
Od 17 sierpnia 2004 możemy pograć w gierkę - bardzo udany debiucik teamu Sick Puppies. Jaka to gra? Jeśli czytacie teraz tą recenzję i ... lookacie choć na chwilkę ciut wyżej niż teraz to na pewno wiecie, że chodzi o Ghost Master’a. Na pierwszy rzut oka gra podobna jest trochę do dojnej krowy Maxisa – The Sims, jednak później stwierdzamy, że reszta jest zupełnie inna – zrobiona z jajem, na przekór – tak, aby śmieszyła i nie nudziła się zbyt szybko. W istocie tak jest – ten nietuzinkowy pomysł na grę zrodził się w głowach producentów zanim światło dzienne ujrzało pierwsze opakowanie gry The Sims. A skąd ten pomysł??

„Jeśli w ogóle coś nas zainspirowało, to telewizyjny program Big Brother – designer gry oglądał łażących bez celu, po tym małym domu ludzi i myślał o tym, że świetnym pomysłem byłoby nastraszenie tych idiotów. Oczywiście w grze jest wiele odnośników do produkcji kinowych, większość z nich dotyczy filmu Sok z Żuka (Beetlejuice). Panuje w nim ten rodzaj bezprawia i przewrotności, które chcieliśmy zawrzeć w grze.”

Andy Severn(wywiad), źródło www.gry.wp.pl






O.K. , ale może zamiast pisać o genezie gry, przejdę do rzeczy – opis gry. Gra polega na straszeniu – gracz, jako lokalny Władca Duchów (Ghost Master) odczuwa nieprzeciętną chęć rozerwania się wiele lat po swojej śmierci. No i co? No i akurat trafia do Grobowa – miasteczka zamieszkałego przez wielu „idiotów” do wystraszenia ... Let the game begin, hehehe ... Po włączeniu naszym oczom ukazuje się bardzo dobra, w pełni trójwymiarowa grafika – no może szczegółowością to ona nie grzeszy, ale tu przecież chodzi o świetną zabawę, a tej jest pełno ... Sterowanie grą nie jest trudne – wręcz przeciwnie – bardzo banalne – już po kilku minutach wiadomo o jakie banany tutaj chodzi. Wtedy po prostu obstawiamy naszą bandą umarlaków całą chatkę z ludzikami, zachowującymi się bardzo realistycznie (jedzą, śpią i robią różne takie dziwne rzeczy ...) i dajemy im nieźle popalić. Najlepiej, aby <> mieszkańców przebiegała od jednego do następnego duszka – wtedy właśnie uzyskamy jak największe rezultaty. No dobra – nie będę Wam psuł zabawy opowiadając całość gry ... Wspomnę jeszcze o stworkach. Mamy do dyspozycji jakieś 50 różnego rodzaju strachów – od pająków, golemów, złych wróżek począwszy, a na szaleńcach w kaftanach bezpieczeństwa i zwyrodnialcach z hakami rzeźniczymi zamiast rąk skończywszy. Jest to cała śmietanka towarzyska prosto z horrorów klasy B, jednak w grze bardzo fajnie się prezentująca .. To wspaniały widok – wystraszeni ludzie odchodzący od zmysłów, wpadający w obłędy, snujący się po całym lokalu obłąkanym wzrokiem mamrocząc coś do siebie – żeby jednak doprowadzić do takiego stanu lokatorów trzeba troszkę popracować z pomocą swoich miluśkich podopiecznych ... Podsumowując – Ghost Master to bardzo fajna gierka – nietuzinkowa, zrobiona w komiksowej scenerii, gra z bardzo fajnymi pomysłami, w których niektóre można było jednak rozwinąć. Cóż ... pozostaje mi tylko jedno – nakłonić was do grania, bo w końcu ta gra jest przebojem tegorocznych wakacji ... Premiera już 17 sierpnia - zatem trzeba czekać cierpliwie, nie popełniając rytualnych samobójstw ( no chyba, że ktoś chce, żebyśmy nim sobie pograli). Na razie w oczekiwaniu możecie pooglądać sobie kilka horrorów lub popularnych filmów o duchach, takich jak „Rodzina Adamsów”, „Scooby Doo”, „Sok z Zuka”, czy też „Ghostbusters”. Ja już kończę – idę sobie po-Buuuuu-jać w obłokach ...

Ghost Master





„Grać, panie i panowie! Grać, bo nareszcie pojawiło się coś nietuzinkowego, lekkostrawnego, a przy tym bardzo grywalnego i zabawnego. Jasne, po jakimś czasie straszenie może się trochę znużyć, ale misje są naprawdę lekkie
i odprężające. Ja już wracam do gry robić „Uuuu!”
Maciej „Fantazjoosh” Waszkiewicz, CLICK! - ocena 5/6






„Ghost Master jest niezwykle oryginalny i z całą
pewnością ma zadatki na hit!"

CD ACTION






„W tej grze wiele jest elementów udanych. Należą do nich zabawne nawiązania do filmów zarówno w tytułach misji, jak
i zadaniach, oglądanie świata oczami bohaterów i rozwój duchów. Ale najlepsze są zadania, w których zmuszamy ludzi do tego, żeby nieświadomie pomagali nam w misji. Niepewność towarzysz działaniom ludzi, a nie duchów. Wyjątkowa gra, warta zainwestowania wielu godzin".
PLAY, ocena 8.1(celująca)/9.9

 
NEWS
Ghost Master Fan Site - zmiany zmiany zmiany !!! To ta sama strona, a jednak ... ciut się tu pozmieniało ... Po trudach mozolnej pracy mogę zaprezentować Wam nowe graficzne oblicze serwisu. Letz enjoy !
----------

Premiery Ghost Mastera na konsole:
- 24 lipca 2004 (UK)
- 1 września 2004 (USA)

Nie pozostaje nam nic innego - musimy czekać. Miejmy nadzieję, że data premiery polskiej lokalizacji gry nie będzie zbyt odległa.